פעם שנייה תוך שבוע: הרס מבנים ב'רמת מגרון' | צפו

    נתי קאליש No Comments on פעם שנייה תוך שבוע: הרס מבנים ב'רמת מגרון' | צפו

    ארבעה ימים בלבד לאחר ההרס הקודם ברמת מגרון, שוב פשטו לפנות בוקר כוחות משטרה גדולים על הגבעה והחריבו כליל את בתיהם של שלושת משפחות הגבעה שהספיקו להקים את ביתן מחדש |כתגובה להרס, עשרות תושבים חוסמים כעת את כביש 60 במחאה, ונושאים שלטים בהם נכתב "בני גנץ אויב ההתיישבות" | צפו בתיעודים

    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוטרים ופקחי המנהל אזרחי פשטו הלילה סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר על גבעת רמת מגרון בבנימין, והחלו בכיתור בתי המקום לקראת הריסתם. במקום מתגוררות 3 משפחות שהצליחו לבנות את ביתם מחדש מאז ההרס האחרון, וכן גרעין של בחורים שעוסק בפיתוח המקום.

    כעבור כמה דקות נכנסו כוחות מג"ב לבתי המשפחות, השליכו אותן החוצה והחריבו את בתי הגבעה עד ליסוד. תושבים בגבעה מדווחים כי גם בהרס הזה ננקטה אלימות קשה מצד השוטרים, שהתנפלו על התושבים והחרימו להם את מכשירי הפלאפון שתיעדו את האירוע. "אחד המפקדים צעק 'פלאפונים', ותוך רגע אחד עשרות שוטרים התנפלו עלינו וחטפו את הפלאפונים מהידיים", סיפר אחד התושבים.

    בתחילת השבוע הגיע אל תושבי הגבעות מידע, לפיו בכוונת מערכת הביטחון וגורמים בממשלה לבצע בשבוע הקרוב מסע הרס נוסף בהתיישבות – ברמת מגרון ובמקומות אחרים, מה שהתברר הבוקר כחשש אמיתי.

    video
    play-sharp-fill
    "

    בני גנץ החליט ככל הנראה לעשות על גב ההתיישבות את קמפיין הבחירות שלו", אמרו הבוקר ברמת מגרון, "ובשביל לקושש עוד כמה קולות הוא לא בוחל באף כלי: מסעות הרס מקיפים בהתיישבות, גירוש משפחות מביתן באישון ליל ושיסוי שוטרים אלימים באזרחים חלוצים ששומרים על אדמות העם היהודי" אומרים בגבעת מגרון.

    כמחאה להרס, עשרות תושבים מרמת מגרון ויישובי בנימין מפגינים כעת בכיכר תחנת הדלק כוכב יעקב על כביש 60, וחוסמים את הכביש לתנועת רכבים. המפגינים נושאים שלטי מחאה בהם נכתב בין היתר "בני גנץ אויב ההתיישבות".

    video
    play-sharp-fill

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להרס הבתים ברמת מגרון: "ממשלת השמאל הקיצונית גנץ, לפיד, שקד ממשיכה לנהוג בגזענות ואפליה כלפי יישובים יהודים באטימות וחוסר צדק".

    "אבל גם ים של שנאה" הוסיף בן גביר, "לא יוכל לכבות את האהבה של הגיבורים המתיישבים שאוהבים את ארץ ישראל ובמסירות אין קץ, מפריחים את השממה. בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא ונחזק את ההתיישבות בכל שטחי ארץ ישראל".

    ח"כ שמחה רוטמן הגיב וכתב: "גם הבוקר, בני גנץ הורס בממלכתיות קראוונים של יהודים כשמסביב טירות של ערבים שנבנו בניגוד לחוק בעידוד המנהל האזרחי. העיקר הממלכתיות" עקץ.

     



    0 תגובות